Tandklinik

Tanddyrlæge Else har 25 års erfaring i tandbehandlinger

Over 80 % af katte og hunde har tandsygdomme af større eller mindre grad. Mange går med infektion og smerte, der aldrig bliver opdaget eller bliver opdaget alt for sent. Dette kan vi sammen gøre noget ved !

Hvad du selv kan gøre:

1. Dyr udviser ikke smerte ved at hyle eller klage sig; de ændrer i stedet deres adfærd. Så hvis dit dyr ændrer adfærd ved du, at noget er galt - måske med tænderne.
  2. Lær dit dyr at få efterset tænder og få dem børstet – helst fra dyrene er helt unge.
  3. Hvis dit dyr har dårlig ånde, savler mere eller generelt ændrer adfærd, bør du kontakte en tanddyrlæge. Det er IKKE normalt at dyr lugter ud af munden og får brune belægninger, heller ikke selv om dyrene er gamle.

Hvad vi kan gøre for dit dyrs tænder og mundhule i Dyrlægehuset Arkens Tandklinik:

1. Vores tand-dyrlæge, Else er igennem flere år efteruddannet via et intensivt træningsprogram sammen med andre dyrlæger fra hele Europa i "European School for Advanced Veterinary Studies" /ESAV. Hun har over 20 års erfaring i behandling af tand -og mundhule lidelser.
  2. Else leder vort tand-team, hvor vi alle har fokus på tænder og især på den forebyggende del, der handler om, hvad du selv kan gøre derhjemme.
  3. Vi arbejder under principper der hedder nænsomhed og bevisthed om hvad vi laver
  4. Vort mål er at alle dyreejere skal have en bevidsthed omkring dyrenes tænder og mundhule.
  5. Læs mere om de enkelte dyrearters tand-sundhed her :  kat * hund* kanin

Tænder er ligesom små isbjerge – størstedelen af tanden ligger under tandkødet og kan ikke ses med det blotte øje. Derfor er det et absolut must at anvende tandrøntgen, når man behandler tænder !

Du kan spare 25% på tegning af forsikring på din hvalp eller killing, hvis du samtidig er Aniplan kunde hos os.

Aniplan